Gedragsregels

Iedere speler, hoe gedreven ook, dient zich onder alle omstandigheden correct, hoffelijk en sportief te gedragen.

• Speel in gepaste golfkleding. Spijkerbroeken zien we liever niet op de baan. Kies je voor een korte broek, dan dient deze tot minimaal net boven de knie te reiken. Heren dragen shirts met mouwen en een kraag. Dames dragen shirts met of zonder mouwen met een kraagje. Je draagt sokken of kousen. Golfschoenen zijn verplicht. Niet toegestaan zijn: trainingsbroek of joggingbroek, trainingsjack of joggingjack en sportbroekje.

• Baanpersoneel heeft altijd voorrang, wacht op hun teken voordat je speelt.

• Voordat je start, inschrijven in het clubhuis.

• Zorg ervoor dat je op de hoogte bent van de local rules, zoals vermeld op de scorekaart. Zo ook van de mededelingen en tijdelijke local rules op het mededelingenbord en/of de website.

• Zet je mobiele telefoon uit tijdens het golfspel. Gebruik deze alleen in geval van een calamiteit.

• Voorkom onnodige schade, zorg er bijvoorbeeld voor dat je golfkar niet op de volgende plaatsen komt:
    - op de tees en de greens.
    - tussen de bunkers en de greens.
    - op de foregreens en aprons.

niet voor een bal die nog geslagen moet worden.

• Raap andermans afval dat je in de baan tegen komt op en deponeer dit en eigen afval, ook papiertjes en peuken (zorg zelf voor een asbak in je tas), in de afvalbakken.

• Plaats geen golfequipment (golfkar, draagtas) op de afslagplaats of op de (fore)green.

• Volg de aangegeven routing.

• Sla pas af als de hole geheel vrij is (behalve op 2, 4, 5 en 6

• Roep bij dreigend gevaar “Fore”.

• Let op je beurt en zorg klaar te zijn om te spelen.

• Leg uitgeslagen plaggen, ook op de afslagplaats, altijd terug en druk ze aan.

• Hark bunkers aan en leg de hark terug op de steun.

• Betreed en verlaat bunkers aan de lage kant.

• Draag je pitchfork altijd bij je. Repareer je pitchmark op de green en zo nodig een pitchmark die een voorgaande speler 'vergeten' is.

• De score pas noteren op weg naar of bij de volgende hole.

• Speel en loop in een vlot tempo. Laat achteropkomende, snellere spelers, door. Zeker als de hole voor je vrij is. Drivingrange ballen zijn eigendom van de golfbaan en mogen uitsluitend op de drivingrange worden gebruikt.

• Het golfbestuur kan besluiten om het baanreglement en de local rules (tijdelijk) aan te passen. Daarvan wordt dan mededeling gedaan op de publicatieborden en of website bij de actuele baaninformatie.

• Loop even naar buiten als je in het clubhuis wordt gebeld.