Golfclub Ookmeer

Wist u dat u in Osdorp kunt golfen?

Op sportpark Ookmeer is golfclub Ookmeer gevestigd. De club beschikt over een 9 holes-golfbaan en een shortgolfbaan. De 9 holes-golfbaan ligt verspreid over 8 voetbalvelden over het gehele sportpark. De holes variëren in lengte van 120 tot 260 meter (par 3 en 4). Je kunt op de grote baan spelen op doordeweekse dagen tot 17.00 uur en in het weekend als er geen voetbalcompetitie is, en in de zomermaanden de hele week.

​

De shortgolfbaan, is vooral goed om aan het korte spel te werken, is een stuk korter; de langste hole is ongeveer 90 meter. Het zijn allemaal par 3-holes. Op de shortgolfbaan kun je alle dagen van de week terecht.

​

De banen hebben allerlei hindernissen die je op alle golfbanen tegenkomt, zoals zandbakken – bunkers – bomen en water die het spelen een extra moeilijkheid geven. Onze golfbaan kent de variatie die het leuk maakt om hier te spelen.

Laagdrempelig

Golf stond lange tijd bekend als een sport voor enkel de welgestelden. Dat is beslist niet zo. Onze club is laagdrempelig waar iedereen welkom is. Onze leden komen uit alle lagen van de bevolking van de stadsdelen en van buiten Amsterdam. Ook niet-leden zijn van harte welkom. Iedereen zal zich thuis voelen op onze club. We hebben een mooi clubhuis en je kunt bij onze club golfles krijgen en de club heeft goede oefenfaciliteiten (driving range, putting green etc.).

Golfen is niet duurder dan andere sporten. Een lidmaatschap voor volwassenen voor de grote golfbaan en de shortgolfbaan samen kost € 284,00 per jaar. Ook hebben we een lidmaatschap voor alleen de shortgolfbaan. Daar kunt u het hele jaar spelen voor rond de

€ 99,00. Beide prijzen zijn inclusief de NGF-bijdrage.

Onze golfclub organiseert veel wedstrijden waar iedereen welkom is. Het is een mooie manier om medeleden te leren kennen, waar je later mee de baan in kunt.

Praktisch/zelf oefenen

Golfclub Ookmeer is goed bereikbaar en heeft ruime, gratis parkeergelegenheid. Wil je meer informatie of wil je lid worden? Elk voorjaar organiseert Ookmeer een Open Dag (informatie hierover vind je in de Westerpost en op onze website). De golfschool verzorgt dan een oefenprogramma, zodat je kunt kennismaken met de golfsport, waar alle elementen van het spel aan de orde komen. Ook kun je als je al golft met een aantal leden mee de baan in of je kunt de shortgolfbaan proberen.

​

Ben je enthousiast geworden? Meer informatie: · www.golfclubookmeer.nl · facebook: golfclubookmeer · secretaris@golfclubookmeer.nl

Golfclub Ookmeer, Abe Lenstralaan 8, 1067 MV Amsterdam Osdorp